koulutus ja konsultaatio
KOULUTUKSET
Tarjoamme koulutuksia sosiaali-, terveys- ja kasvatusalojen ammattilaisille kunnissa, hyvinvointialueilla ja järjestöissä.
Avoimet koulutukset
Tarjoamme vuosittain kaikille avoimia koulutuksia, joista ilmoitetaan tapahtumakalenterissa ja Pelituen somekanavissa. Avoimiin koulutuksiimme kuuluvat mm. Ratkaisukeskeinen ote digipelaamisen hallintaan sekä Minuus somessa? Ratkaisukeskeinen ote somen hallintaan -koulutukset. Löydät avoimet koulutukset tapahtumakalenteristamme.
Räätälöidyt koulutukset
Peruskoulutukset
Työyhteisöille ja muille ammattilaisryhmille suunnatut räätälöidyt koulutukset tarjoavat tutkittua tietoa peli- ja nettihaitoista sekä testattuja toimintamalleja työhön haittojen vähentämiseksi.
Perustason koulutus avaa näkökulmia ongelmalliseen raha- ja digipelaamiseen sekä internetin ja sosiaalisen median käyttöön ilmiöinä. Lisäksi koulutus tarjoaa välineitä tunnistaa ja ottaa puheeksi ongelmallista pelaamista ja netin käyttöä. Peruskoulutus kestää tavallisesti 2-4 tuntia on maksuton.
Syventävä koulutus
Syventävä koulutus perehdyttää valittuihin peli- ja nettihaittojen hoidossa ja kuntoutuksessa käytettäviin työtapoihin ja menetelmiin. Koulutus kestää tavallisesti 1-2 työpäivää. Koulutuksen maksullisuus riippuu tarvittavista asiantuntijoista.
KONSULTAATIO
Tarjoamme konsultaatiota pääasiassa etäyhteyksien kautta.
Pelituki tarjoaa konsultaatiota raha- ja digipelaajia sekä netinkäyttäjiä työssään kohtaaville ammattilaisille. Konsultaatio tapahtuu pääasiassa etäyhteyksien kautta. Konsultaatiota pyytävän ammattilaisen kannattaa ennen yhteydenottoa jäsentää itselleen mikä osa esimerkiksi hänen asiakkaansa tilanteessa liittyy Pelituen osaamisalueille.
Konsultaatiota pyytävä ammattilainen huolehtii aina tarvittavan asiakkaan suostumuksen, jos asiakas voidaan tunnistaa esille nousevien asioiden perusteella.
Konsultaatiossa ammattilainen ja Pelituen työntekijä pohtivat yhdessä mahdollisia ratkaisuja ammattilaisen esille tuomiin tilanteisiin. Konsultaatiolle voidaan sopia myös jatkoa, jossa arvioidaan toimivatko ammattilaisen kokeilemat keinot vai tarvitseeko kokeilla uutta lähestymistapaa.
Jos on perusteltua ja asiakkaan toiveiden mukaista myös asiakas voi osallistua konsultointiin yhdessä työntekijänsä kanssa. Konsultoinnissa ehdotetut jatkotoimenpiteet tapahtuvat kuitenkin aina asiakkaan ja hänen asioitaan hoitavan työntekijän toimesta.
Kiinnostuitko konsultaatiosta? Ota yhteyttä!